lunes, 11 de abril de 2011

Tres bo.

Aquest article s’hauria de publicar al meu altre blog, Pierre Roca Comunicación, on expresso punts de vista, opinions i idees sobre la societat, l’economia i l’àmbit empresarial. El servei al que faig referència ara i aquí està íntimament relacionat amb el fet quotidià de menjar i per aquesta raó llegiu el text en un entorn de consideracions culinàries, de receptes, d’aromes i de sabors.

La Clara Garcés i la Nati Aguilar, veïnes de la Vila de Gràcia, van engegar fa cosa d’un mes un servei destinat a facilitar la no sempre senzilla feina de comprar per proveir la casa de productes alimentaris de qualitat.

Recolzades per un espai web de fàcil comprensió –www.tresbo.com- la Nati i la Clara proposen comprar pels seus clients a unes quantes botigues del barri, seleccionades amb criteris de qualitat i de tradició, la majoria amb molts anys de bona feina a Gràcia.

Carn, peix, porc, embotits, formatges, verdures, begudes i pa. L’essencial del consum de la llar comprat per dues mestresses de casa experimentades i servit a domicili amb eficiència i puntualitat o recollit al local de l’empresa.

Els preus dels productes són els mateixos de les botigues. El servei es remunera en funció del volum de compra, amb un cost mig d’uns sis euros per comanda portada a domicili.

Pensat per solitaris atrafegats, per parelles de vida intensa i per famílies d’agenda atapeïda –o sigui per gairebé tothom- el servei permet fer la comanda per internet especificant qualitats, quantitats i condicionament –peix sencer o filetejat, carn més o menys gruixuda, etc.- i escollint botiga entre les deu que figuren ara mateix a la llista de l’empresa.

La diferència amb el servei a domicili proposat per algunes cadenes de súpers és evident. “Tres bo” compra a les botigues de confiança del barri i les comandes s’adapten com una segona pell a les preferències de la clienta o client.

El servei es limita de moment a Gràcia però les ganes, la capacitat i l’ambició de les dues dones protagonistes de l’invent fan preveure l’ampliació de l’àmbit d’actuació a curt termini.

Des del punt de vista empresarial la iniciativa de les senyores Aguilar i Garcés em sembla exemplar. Detecten una necessitat en el seu entorn social, defineixen la forma de solucionar-la, concreten el servei amb molta més inversió d’experiència, de creativitat i d’enginy que de diners, ho possibiliten recorrent als sistemes en línia i comuniquen “urbi et orbi” l’existència de “Tres bo” com aquest mateix article demostra.

Posen en funcionament l’empresa, hi dediquen hores i el servei que ofereixen per començar a amics, coneguts, saludats i estranys es va estenent, popularitzant i creixent.

Idees, esforç, feina, la sensibilitat necessària per percebre el palpit de la societat i la voluntat de comunicar. Els millors ingredients per avançar, sobreviure i obrir-se pas. Es barreja tot, una temporada de xup-xup i es serveix a la millor taula possible: la dels clients.

Us recomano “Tres bo”. És molt bo.

Pierre Roca

www.tresbo.com Tel. 932 854 732

No hay comentarios:

Publicar un comentario